NVvR-jaarverslag 2020 in een oogopslag

24 juni 2021

Net als voor iedereen was het afgelopen jaar voor de NVvR een bevreemdend jaar. Het hart van onze vereniging werd geraakt door de beperkingen en het was onmogelijk om mensen fysiek bijeen te brengen. Ondanks alle coronamaatregelen draaide de NVvR echter op volle toeren. De meeste werkzaamheden die ons als beroepsvereniging en vakbond in het belang van onze leden en de gehele rechtspleging te doen stonden, konden met enkele aanpassingen “normaal” doorgang vinden. Lees wat wij in 2020 hebben gerealiseerd.

Van de nood een deugd maken, is makkelijker gezegd dan gedaan. In het ingewikkelde coronajaar bleek 2020 gelukkig ook ruimte voor nieuw perspectief te bieden, want elk spreekwoordelijke nadeel heeft ook zijn voordelen. Het vele thuiswerken was voor iedereen (leden en medewerkers) wennen, maar het lukte. Nieuwe leden wisten de NVvR te vinden. Fysieke bijeenkomsten werden vervangen door goed bezochte online bijeenkomsten en vergaderingen. De NVvR behaalde concrete resultaten op beleidsdossiers, zoals de positie en functiewaardering van assistent officieren en de procedure rondom de bestuursbenoemingen. Er werd een cao RM afgesloten, veelvuldig met leden gecommuniceerd, rechtsbijstand verleend en advies gegeven op wetsvoorstellen.

Bekijk hier in een oogopslag waarvoor de NVvR staat en wat wij in 2020 voor u hebben gerealiseerd. Op onze website treft u overigens ook het uitgebreide verslag aan.

Scroll naar boven